Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/classes/templates.class.php on line 62 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/classes/templates.class.php on line 66 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/classes/templates.class.php on line 62 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/modules/show.short.php on line 158 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/modules/show.short.php on line 158 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/modules/show.short.php on line 158 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/modules/show.short.php on line 158 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/modules/show.short.php on line 158 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/modules/show.short.php on line 158 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/modules/show.short.php on line 158 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/modules/show.short.php on line 158 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/modules/show.short.php on line 158 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/modules/show.short.php on line 158 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/classes/templates.class.php on line 58 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/classes/templates.class.php on line 62 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/classes/templates.class.php on line 66 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/classes/templates.class.php on line 71 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/dalilpre/public_html/document/engine/classes/templates.class.php on line 262 جدیدترین مطالب » صفحه 6 » مقالات دلیل پرس
صفحه خانگی|افزودن به علاقه مندی ها
 
 
سایت مقالات » جدیدترین مطالب
تبلیغات
نحوه نمایش مطالب: تاریخ | امتیاز | بازدیدها | نظرات | الفبایی

توسط: Dalil Press در 19 آذر 1390

 

نويسنده‌اي مي‌گويد:

 

«سپاه صد و اند هزار نفري يزيد... اين ها هيچ اند، حتي بد هم نيستند، فقط يزيد بد است، اين ها به دشنام هم نمي‌ارزند، كاردانه مي‌كشند، و كشنده نيستند، آب را به روي تشنگان مي بندند، خيمه گاه را به حريق مي‌كشند، اردوي حريت و حق را قتل عام مي‌كنند، بر اجساد انسانيت و ايمان اسب مي‌تازند، خاندان رسالت را نابود مي‌كنند و ناموس خدا را به زنجير مي‌كشند و آيات قدسي آزادي و عزت انسان را به بارگاه ديو مي‌برند و به پاسداران اسارت و ذلت مي سپارند... و با اين همه، شايسته نفريني نيز نيستند و در دل قربانيان خويش هم كينه‌اي را بر نمي انگيزند».

كتاب حر، ص 22/ دفتر نشر فرهنگ اسلامي

 

نويسنده‌ي عبارت‌هاي بالا، گويا با منطق دين بيگانه بوده و توفيق تلاوت آيات كلام الله مجيد درباره‌ي لعن و نفرين خدا و پيامبران و فرشتگان بر كافران و ستمگران را نيافته است. او اگر در طول عمر خود موفّق شده بود يك بار زيارت عاشورا و يا زيارت اربعين را قرائت كند بي‌ترديد سخنانش با آن‌چه نوشته متفاوت بود.

برائت كه دوري كردن با كينه و نفرت از دشمنان خدا و خاندان رسالت مي‌باشد، از اصول دين اسلام است. و لعن و نفرين بر دشمنان مرحله‌ي برائت زباني مي‌باشد كه بايد با دل و رفتار لعن كننده هماهنگ باشد.

دشمنان خدا و خاندان رسالت به گفته‌ي نويسنده هيچ‌اند و پشيزي نمي‌ارزند. ولي با اين وصف لعن و برائت از آنان واجب است.

سبّ دشمنان كه ما آن را در فارسي ناسزا مي‌گوييم با فحش متفاوت است. سب كردن يعني بدي‌هاي دشمن را آشكار كردن نه فحش دادن به آن‌ها كه فحّاشي از مؤمن و شيعه‌ي امير مؤمنان علي عليه‌السلام به‌دور است.

 

اللّهمَ العن اوّل ظالم ظلم حقّ محمّد و آل محمّد و آخر تابع له علي ذلك، اللّهمّ العن العصابة التي جاهدت الحسين و شايعت و بايعت و تابعت علي قتله، اللّهمّ العنهم جميعاً.

 

توسط: Dalil Press در 19 آذر 1390

 

سندي تاريخي از شگردهاي رژيم پهلوي براي كشف حجاب

 

اين سند از سويي حكايت از عظمت و جايگاه حجاب به خصوص چادر در فرهنگ اصيل اسلامي مردم ايران است و از سوي ديگر حاكي از گستردگي توطئه هاي سردمداران رژيم شاه در برابر يكي از اصيل‌ترين مظاهر اسلامي و فرهنگي مردم مسلمان كشورمان مي‌باشد. در اين سند آمده است:

براي مبارزه با اين پوشش حقيركننده اين راهها پيشنهاد مي شود:

 

 

1- اقداماتي كه در دراز مدت مؤثر خواهد بود:

 

* بهره گيري از خدمات رسانه هاي گروهي.

 

الف- ايجاد هماهنگي لازم بين رسانه‌هاي گروهي و متون كتابهاي درسي براي دگرگوني باورداشتهاي فعلي در زمينه چادر با معتقدات اخلاقي و مذهبي.

ب- ايجاد هماهنگي كامل بين برنامه هاي تلويزيون، راديو، محتواي مطبوعات با متون كتب درسي در تغيير تصوير ذهني از زن در جهت ارتقاي مقام و نقش او در پيشبرد هدفهاي توسعه‌ی اقتصادي و اجتماعي.

ج- بهره گيري از سهم تلويزيون در بزرگداشت پوشاك محلي و نشان دادن جنبه هاي دست و پاگير چادر.

 

* استفاده از نفوذ روحانيون و سپاهيون دين

 

الف- انتشار مقالات و نشريات مخصوص و اشاعه‌ی محتواي اين نشريات توسط روحانيون معتبر و سپاهيان دين.

ب- بهره گيري از نفوذ كلام روحانيون دانشمند و شناخته شده در جهت تفكيك مفهوم حجاب از چادر.

 

* بهره گيري از فعاليت هاي سازمانهاي اجتماعي و آموزشي

 

الف- استفاده از خدمات سازمانهاي اجتماعي و آموزشي و دگرگوني بنيادي باورداشت همگان از رابطه بين چادر و معتقدات مذهبي و اخلاقي.

ب- بهره گيري از فعاليت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در تهيه‌ی متون كتب و فيلمها در جهت دگرگونيهاي ذكر شده.

ج- آموزش غيرمستقيم كودكان در مدارس به منظور انتقال اين دريافتها به بزرگترها.

د- گنجاندن مواد خاص در آموزشهاي جنبي كانونها.

 

2- اقداماتي كه در كوتاه مدت مؤثر خواهد بود.

 

با استفاده از روند گسترش همه جانبه‌ی خدمات بخش عمومي براي همگان و افزايش گروههاي استفاده كننده از خدمات مزبور مي توان با اتخاذ تدابير مطلوب، تعداد استفاده كنندگان از چادر در گروههايي مانند دانش آموزان، كارمندان، كارگران را كاهش داد.

2-1. ممنوع بودن چادر براي دانش آموزان و دانشجويان.

2-2. استفاده از پوشاك متحدالشكل در مدارس.

2-3. اجراي كامل قانون تعليمات اجباري در مورد خانواده‌هايي كه از مدرسه رفتن دختران خود جلوگيري مي‌كنند.

2-4. ممنوعيت بانوان كارمند از استفاده از چادر.

2-5. محروميت زنان كارمندي كه از چادر استفاده مي‌كنند، از دسترسي به مقامها و موقعيتها و همچنين از تشويق.

2-6. تشويق كارمندان زن به برگزيدن لباس متناسب با كار و شرايط محيط.

2-7. صدور بخشنامه به كليه‌ی كارخانجات و ملزم كردن كارگران به پوشيدن لباس متحدالشكل، متناسب با كار و شرايط محيط.

2-8. تشويق كارگران زن به استفاده از لباس متناسب با لباس متحدالشكل خود.

2-9. ممنوعيت زنان چادري از مراجعه به وزارتخانه‌ها و سازمانهاي دولتي.

2-10. ممنوعيت زنان چادري از مسافرت با شركت هواپيمايي ملي ايران.

2-11. ممنوعيت زنان چادري از استفاده از اتوبوسهاي شركت واحد.

2-12. ممنوعيت زنان چادري از سينماها.

2-13. ممنوعيت زنان چادري از خريد از فروشگاههاي شركت تعاوني شهر و روستا.

2-14. ممنوعيت زنان چادري از استفاده از خدمات اجتماعي مانند جمعيت بهزيستي و آموزشي فرح پهلوي، جمعيت شير و خورشيد سرخ ايران و انجمن ملي حمايت كودكان.

2-15. ممنوعيت ورود كودكان و نوجوانان چادر به سر به كتابخانه‌ها.

2-16. محروميت از شركت در هر گونه مجامع عمومي.

 

3- اقدامات جنبي

 

اقدامات مطلوب تصميمات كوتاه مدت مستلزم اقداماتي به شرح زير است:

3-1. همكاري وسايل ارتباط جمعي در توجيه مقام زن و برداشت همه جانبه در اين زمينه.

3-2. همكاري وسايل ارتباط جمعي در ارائه جنبه‌هاي منفي چادر و ارتباط آن با عقب ماندگي.

3-3. همكاري وسايل ارتباط جمعي در ايجاد برداشت صحيح از لباس متناسب.

3-4. تحقيق، نگارش و چاپ مقالات مستند در زمينه‌هاي مربوط.

3-5. توسعه كارخانجات پوشاك و در دسترس قرار دادن لباسهاي ارزان قيمت همراه با روسري كه جايگزين چادر گردد.

نشريّه‌ي صبح، ص 6، 25/2/1375

به هوش باشيم!

 

امروز ما مي‌توانيم با توجّه به كتاب‌هاي درسي ـ مقاطع مختلف تحصيلي ـ و برنامه‌هاي سيما و مروري بر نشريّات گوناگون و بازار پوشاك و گذري بر سينماي ايران، همه‌ي موارد ياد شده در سند را يك به يك مورد دقّت و بررسي عالمانه قرار داده و به دور از تعصّبات غير منطقي، تفاوت‌هاي موجود جامعه‌ي ديروز و امروزمان را با عنايت به حجم تبليغات ديني انجام شده بسنجيم.

بدحجابي‌ها و يا بهتر بگوييم بي‌حجابي‌هاي موجود، معلول چه عللي است؟ پيش از آن كه مثل هميشه، ديگران را مقصّر بدانيم، اين بار بكوشيم تا نخست سهم خود را در اين معضل اجتماعي كه زمينه‌ي بروز بسياري از مفاسد اخلاقي مي‌باشد، معلوم كنيم. از ياد نبريم تا كنون با مقصّر دانستن ديگران، گره‌اي از كار گشوده نشده و باري به منزل نرسيده است.

والسلام

 

توسط: Dalil Press در 17 آذر 1390

 

  الهداية الكبري ـ ص 360، با سند صحيح:

 

عن الحسن بن محمّد بن جمهور بن ابراهيم بن مهزيار، عن اخيه عليّ بن مهزيار، عن فضالة، عن عمر بن ابان، عن حمران بن اعين قال:

سألتُ اَبا جَعفرٍ عليه‌السلام، عَن قَولِ اللهِ: «مَثَلُ نورِهِ كَمِشكاةٍ فيها مِصباحٌ...» فَقال: المِصباحُ: هُوَ الامامُ يَتَكلّمُ بِصِغَرِ سِنِّهِ بِالوَحي.

 

ترجمه:

از امام باقر عليه‌السلام درباره ـ واژه‌ي مصباح در ـ گفتار خداوند: «مثل نوره كمشكاة فيها مصباح» پرسيدم.

فرمودند: مصباح آن امامي است كه گفتارش در كوچكي برخاسته از وحي باشد.

 

از توجّه به فرمايش حضرت باقر عليه‌السلام مي‌يابيم:

1ـ كلام امام معصوم كه وصيّ پيامبر مي‌باشد برخاسته از وحي است.

2ـ امام همانند پيامبر «ما يَنطِقُ عَنِ الهَوي» مي‌باشد. يعني كلامش خالي از رأي و نظر شخصي اوست.

3ـ در امامت سنّ و  سال مطرح نيست، همان‌گونه كه در رسالت پيامبران مطرح نبوده است.

 

موفق و سربلند باشید

توسط: Dalil Press در 17 آذر 1390

امتياز ما

 

آري! نه! با جان و دل مي‌پذيرم. قبول ندارم. بخشيدم. نمي‌فروشم... اين واژه‌ها همه فريادهايي است برآمده از اختيار انسان. گوهر ارزشمند و تعيين كننده‌ي شخصيّت هر فرد ـ پس از خرد ـ اختيار بي‌حدّ و مرز اوست.

مختار بودن، موهبتي الهي است كه در ميان آفريدگان، انسان بيش از همه سزاوار آن بود. انساني كه خواسته‌هاي نفساني‌اش لحظه به لحظه راه‌هاي پرفريبي را برايش ترسيم نموده و او در پرتو تابش پرفروغ خرد و ارشادات فرستادگان الهي راه را از بي‌راهه بازشناخته و با اختيار و آزادي، راه سعادت يا شقاوت را مي‌پيمايد.

آن‌چه سبب مي‌شود تا فرزند آدم مورد امر و نهي قرار بگيرد، اختيار اوست و اگر آدمي‌زاده را اختياري نمي‌بود، كسي به او امر و نهي نمي‌كرد و هرگز مورد تشويق و تنبيهي قرار نمي‌گرفت و جايزه و جريمه‌اي نصيبش نمي‌شد.

فرستاده شدن پيام‌آوران الهي ـ كه سلام خداوند بر آنان باد ـ نزول كتاب‌هاي آسماني، جعل قوانين، تشكيل پليس، علوم جامعه شناسي، روان شناسي، تعليم و تربيت... همه بر پايه‌ي اختيار انسان است. كسي كه بي‌اختيار و يا به اجبار مرتكب عملي گرديده سزاوار هيچ‌گونه ملامت و تحسيني نيست.

بهشت و دوزخ براي كساني است كه با اختيار آن‌ها را برمي‌گزينند و هيچ‌كس ناخواسته به بهشت يا دوزخ راه پيدا نمي‌كند. وراثت، خانواده، تعليم و تربيت، شرائط اجتماعي، اقتصادي، سياسي... هيچ‌كدام ناقض اختيار انسان نيست. ما در انجام هر كاري مختار بوده و مسؤول پيامدهاي تلخ و شيرين آن هستيم. اگر در دفاع از عملكرد نادرست خود، خانواده و شرائط اجتماعي را مقصّر مي‌دانيم، براي گريز از عواقب كارمان مي‌باشد، نه سلب اختيار از خودمان.

اكنون كه اختيار داريم و از نعمت عقل برخورداريم در پيروي از برگزيدگان الهي در راه خدا گام برداريم كه پيروان آل الله عليهم السلام رستگارند.

عزيز و سربلند باشيد

 

توسط: Dalil Press در 14 آذر 1390

 

دست بوسی را از یهود آموخته‌ایم؟!

 

 

دست بوسی را از یهود آموخته‌ایم؟!


دست بوسی را از یهود آموخته‌ایم؟!

توسط: Dalil Press در 14 آذر 1390


خوار شدن برای دنیای پست!

خار شدن برای دنیای پست!

خار شدن برای دنیای پست!


خار شدن برای دنیای پست!


توسط: Dalil Press در 14 آذر 1390

 

تا جان در بدن داریم هرگز فراموش نخواهیم کرد

 

 

 



سربازان آمریکایی در عراق!

سربازان آمریکایی در عراق!

توسط: Dalil Press در 22 آبان 1390


تخریب اماکن شیعه

تخریب اماکن شیعه

تخریب اماکن شیعه

تخریب اماکن شیعه

تخریب اماکن شیعه

توسط: Dalil Press در 19 آبان 1390

 

 

دشمن از مرز گذشت!

 

از تبليغات قرآنی چه خبر؟ صدا و سيما و رسانه‌ها را نمی‌گویم. از تبلیغات شهری چه خبر؟ آیا شما هم در شهر و دیارتان با تبلیغات فراوان قرآنی روبرو هستید؟

 

شهروندان اصفهانی، تهرانی، شیرازی، قمی و مشهدی مدّت‌هاست که ناظر آیاتی از قرآن مجید هستند که با خطّ خوش نستعلیق و ترجمه‌های روان فارسی در پشت اتوبوس‌های شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، و دیوارهای دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و ادارات دولتی نقش بسته است.

شما با دیدن این تبلیغات چه احساسی دارید؟ زیرا هر شهروند مسلمانی در برخورد با این‌گونه تبلیغات گسترده درباره‌ی قرآن، بی‌تردید شادمان شده و پیش خود می‌گوید: خدا را سپاس که در این دوره‌ی وانفساه، دوره‌ای که بیشتر مردم، فکر امور روزمرّه‌ی زندگی خود هستند، و در و دیوار پر از تبلیغات رنگارنگ اقتصادی است، مسلمان غیرتمندی هم پیدا می‌شود تا از قرآن و اسلام دفاع کند و آیات نورانی کلام الله مجید را در معرض دید عموم مردم قرار دهد. تبلیغاتی که بی‌تردید هیچ بهره‌ی مادّی در پی نخواهد داشت ـ زیرا تبلیغات انجام شده، بدون امضای شخص حقیقی یا حقوقی است ـ و صد البتّه چنین تبلیغاتی زیبنده‌ی جامعه‌ی اسلامی ماست نه تبلیغ از کرم و شامپو و پفک؛ و به این‌گونه تبلیغات با توجّه به فرهنگ عمومی جامعه، هرکسی حق دارد بگوید: دست مریزاد، تقبّل الله، و جزاکم الله خیر الجزاء.

آنان که با هزینه‌های کارهای تبلیغی آشنا هستند، خوب می‌دانند که هزینه‌ی این تبلیغات در توان اشخاص و مؤسّسات خصوصی نیست. طرّاحی، خطّاطی، تهیّه‌ی قاب‌های فلزّی، نصب و اجرا در سطحی گسترده با کیفیّت نسبتاً خوب، و در طول مدّت زیاد، نیازمند بودجه‌های کلان است. تصوّر اوّلیّه این بود که این طرح توسّط شهرداری‌ها و با بودجه‌های مناطق شهری پشتیبانی می‌شود؛ ولی با پرسش از برخی از مسئولان شهرداری‌ها معلوم شد كه:

 

بودجه‌ی این طرح را در برخی شهرها اشخاص حقیقی و در برخی شهرها، شرکت‌ها می‌پردازند.

 

نکته‌ی قابل توجّه، یکدست بودن این تبلیغات در همه‌ی شهرهاست. سبک و سیاق کار و انتخاب آیات، همه یکسان است. و اين، حكايت از آن دارد كه:

 

همه در یک‌جا برنامه‌ریزی شده و همه از یک‌جا صادر شده، و همه از یک‌جا فرمان می‌برند.

 

تفاوتی ندارد که این کار در لندن یا عربستان و یا در مسجد مکّی زاهدان طرّاحی شده باشد، و فرقی نمي‌كند بودجه‌ی آن را کمپانی هند شرقی یا صهیونیست‌ها و یا واتیکان و یا خیّرین وهّابی مسلک پرداخته باشند.

پس از سال‌ها مبارزه با جبهه‌های باطل، ما بر این باوریم:

همان‌گونه که مرزهای خاکی کشورمان دیده‌بان دارند تا اجنبی و دشمن زخم‌خورده وارد کشور نشود، مرزبانان دین و فرهنگ نیز لحظه‌ای درنگ نداشته، و تمامی تحرّکات خصم را زیر نظر دارند، و از چشم تیزبین آنان حرکتی پوشیده نمی‌ماند. ولی از عکس‌العمل آنان در برابر تبلیغات قرآنی خبري نيست! شاید هم این‌گونه تبلیغات را در راستای تأمین اهداف نظام می‌دانند. در هر صورت ما کاری به مرزبانان فرهنگی کشورمان نداریم. از شما مخاطب گرامی می‌پرسیم: این همه تبلیغات با این همه هزینه برای چیست؟ آیا به‌راستی برای جهاد در راه خداست؟

اصلاً بهتر است بگوییم: ما به نیّت عاملان این طرح چه‌كار داریم؟ بهتر است به پیامدهای این طرح در جامعه‌ی کنونی خود بپردازیم. خداوند اجر مؤمنان نیکوکار را مضاعف گرداند و جزای منافقان دین‌ستیز را آتش دوزخ قرار دهد.

 

تبلیغات قرآنی در یک نگاه کوتاه:

 

* نوع آیات تبلیغ شده نشان از سهولت فهم قرآن دارند. یعنی هرکسی با توجّه به ترجمه‌ی آن‌ها ـ و با پشتوانه‌ی فرهنگی چهارده قرن گذشته ـ مفاهیم آیات را به گمان خود به درستی دریافت می‌کند؛ و شاید تاکنون هیچ شهروندی با خواندن آن‌ها ذهنش درگیر پرسشی نشده تا خود را نیازمند مبیّن و مفسّری بداند.

طرح و گزینش چنین آیاتی برای آن است که تلویحاً به مخاطبان بفهمانند برای فهم کتاب خدا هیچ نیازی به بیان پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله نیست؛ تا چه رسد به بیان و تفسیر دیگران.

 

* اين شيوه‌ي مرموز تبليغي تا جايي كه رصد شده متعلّق به قرن چهاردهم مي‌باشد. قرني كه تحولاّتي در دنيا عليه دين‌هاي آسماني صورت پذيرفت. رهبران فكريِ «رويكرد به قرآن» در آن سال‌ها سر و سرّي با استعمارگران جهاني داشته و به عنوان پيشتازان عرصه‌ي علم و دين، شهرت يافتند.

نام‌آوران غرب‌زده بر اساس آموخته‌هاي خود در بلاد فرنگ، فرياد مهجوريّت قرآن را سر دادند. اين فريادها بر امواج رسانه‌اي سوار شد و تا عمق حجره‌هاي حوزه‌هاي علميّه‌ي نجف، قم و ساير بلاد اسلامي نفوذ كرد و به گوش عالِم و عامي رسيد. همه شنيدند و دريافتند كه:

قرآن قرنهاست كه مهجور است؛ در دروس ديني خبري از قرآن نيست؛ و مردم در تبليغات ديني چيزي از قرآن نمي‌آموزند.

و فرياد مهجوريّت قرآن يعني خطّ بطلان كشيدن بر همه‌ي احكام فقهي مراجع بزرگوار شيعه. فرياد مهجوريّت قرآن يعني خطّ بطلان كشيدن بر همه‌ي تبليغات ديني. قرآن مهجور است، يعني فاصله داشتن مسلمانان از دين.

 

* دست‌آموزان رهبران نهضت «رويكرد به قرآن» رفته رفته سنگرهاي فرهنگي ديني كشور را يكي پس از ديگري فتح كردند. حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، مراكز ديني پژوهشي، و رسانه‌ها هر يك پايگاهي شدند براي فعّاليّت آن سرسپردگان خود باخته.

فعّاليّت‌هاي قرآني رونق گرفت. قرآن‌ها بار ديگر بر سر نيزه‌ها رفت. خللي در صفوف پيروان قرآن و عترت ايجاد گرديد. عقب‌نشيني‌ها آغاز شد. برخي از پرچمداران حوزه‌ي فقاهت، صحنه‌ي درس اصول و فقه را ترك كرده و اين بار رويكردي صوري به قرآن را آغاز كردند. و براي پاسخ‌گويي به نداي مهجوريّت قرآن، به «تفسير قرآن به قرآن» پرداختند. شاگرداني را پرورش دادند و نوشته‌هايي را به چاپ رساندند؛ تا اين‌كه مدّعياني قد برافراشتند و گفتند: ما همه‌ي احكام الهي را از قرآن به دست مي‌آوريم و هيچ نيازي به سنّت و حديث نداريم. قرآن ما را بس است. و با تأييد «حسبنا كتاب الله» قول رسول صلي الله عليه و آله را تكذيب كردند كه فرمود: «ما إن تمسّكتم بهما لن تضلّوا ابدا»

 

  اهدافی که تأمین شدند:

 

1ـ حذف فرهنگی عترت پاک پیامبر علیهم‌السلام از همراهی با قرآن.

 

شعار دین‌ستیز «حسبنا کتاب الله» سبب خانه‌نشینی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام شد. همان شعار، امروز سبب دور نگه داشتن مسلمانان از آثار به جا مانده از عترت پاک پیامبر علیهم‌السلام می‌باشد، و این‌گونه رفتار به فرموده‌ی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلّی الله علیه و آله یعنی گمراهی و دور شدن از صراط مستقیم پروردگار.

 

 

2ـ بی‌توجّهی نسبت به علما و مراجع بزرگوار شیعه.

 

وقتی با شعار «حسبنا کتاب الله» پیامبر و عترت او علیهم‌السلام را از فرهنگ دینی مردم حذف می‌کنند، جایی برای فقها و مجتهدان دینی باقی نمی‌ماند. مگر اعتراضات منوّر الفکرها را در مجلّات و رسانه‌ها نمی‌شنوید و نمی‌خوانید؟ مگر رفتار اقشار مختلف مردم را نمی‌بینید؟

مگر...

 

3ـ حذف قرآن از باور مردم.

 

هنگامی که با شعار «حسبنا کتاب الله» به دو هدف پیشین دست یافتند، نوبت به خود قرآن می‌رسد. به مسلمانان گفته شده که قرآن پاسخ‌گوی همه‌ی نیازهای شماست، و شما نیازی به مبیّن و مفسّر معصوم و غیر معصوم ندارید. قرائت شما از قرآن صحیح است. خودتان باید تدبّر و تعقّل در آیات داشته باشید. با تدبّر و تعقّل می‌توانید به همه‌ی خواسته‌های خود برسید. همه به قرآن بازگشتند. کلاس‌های علوم قرآنی برپا شد. زن و مرد، کاسب و کارگر، معلّم و استاد دانشگاه و روحانی همه مفسّر قرآن شدند. هرکه هرچه آموخته بود، بی‌درنگ به خدا نسبت داد. همه دریافتند که قرآن هادی آنان نیست؛ بلکه آنان هادی قرآن‌اند. علوم بشری است که به قرآن معنا و مفهوم می‌بخشد؛ نه قرآن به زندگی آنان. همه یافتند که پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود را در قرآن نمی‌یابند، و رهبران مذهبی نیز به این امر اعتراف کردند و گفتند: ما ناچاریم از عقل و تجربه‌های علمی بهره ببریم همان‌گونه که دیگران بهره برده و ترقّی کرده‌اند.

در چنین زمانی است که می‌شنویم لیدرهای روشنفکر مذهبی لندن نشین یکی پس از دیگری اعلان می‌کنند:

 

قرآنی که در دست ماست، قرآنی است که در چهارده قرن پیش برای مردم عربستان نازل شده و پاسخ‌گوی نیازهای آنان بوده است، و برای نسل امروز کافی نیست.

 

 

آری! این است پیامد تلخ و ناگوار تبلیغات قرآنی.

 

 

اللّهم انّا نشکو الیک فقدَ نبیّنا و غیبة ولیّنا

والسلام

 

 

توسط: Dalil Press در 17 آبان 1390

 

چنین گویند که:

 

«آرتور هاردينگ وزير مختار بريتانياي كبير بعدا در كتاب A Diplomat in the East خود درباره آن نوشته است: "اختيار تقسيم وجوه موقوفه "اود" در دست من، اهرمي بود كه با آن مي توانستم همه چيز را در ايران و عتبات بلند كنم و هر مشكلي را از ميان بردارم.»

سفراي بريتانيا به جهت معتمد بودن!! امناي پيروان اديان در سراسر دنيا مي‌باشند! براي اطّلاعات بيشتر به پاپ و خاخام و امراي سعودي و... مراجعه كنيد.

روسپي ها و جلّادان و سارقان حرفه اي، اداره‌ي موقوفات خود را به سفراي بريتانيا مي‌سپارند.

موقوفه‌ي كمپاني «هند شرقي» و موقوفه‌ي «اود» براي ترويج امور ديني و مذهبي مسلمانان تأسيس شده اند.

لابد بودجه‌ي اين موقوفات در مجلس عوام انگليس به صورت سرّي و محرمانه تعيين و تصويب مي‌گردد.