مطالب برای 19/09/1390 » مقالات دلیل پرس
صفحه خانگی|افزودن به علاقه مندی ها
 
 
سایت مقالات » مطالب برای 19/09/1390
تبلیغات
نحوه نمایش مطالب: تاریخ | امتیاز | بازدیدها | نظرات | الفبایی

توسط: Dalil Press در 19 آذر 1390

 

نويسنده‌اي مي‌گويد:

 

«سپاه صد و اند هزار نفري يزيد... اين ها هيچ اند، حتي بد هم نيستند، فقط يزيد بد است، اين ها به دشنام هم نمي‌ارزند، كاردانه مي‌كشند، و كشنده نيستند، آب را به روي تشنگان مي بندند، خيمه گاه را به حريق مي‌كشند، اردوي حريت و حق را قتل عام مي‌كنند، بر اجساد انسانيت و ايمان اسب مي‌تازند، خاندان رسالت را نابود مي‌كنند و ناموس خدا را به زنجير مي‌كشند و آيات قدسي آزادي و عزت انسان را به بارگاه ديو مي‌برند و به پاسداران اسارت و ذلت مي سپارند... و با اين همه، شايسته نفريني نيز نيستند و در دل قربانيان خويش هم كينه‌اي را بر نمي انگيزند».

كتاب حر، ص 22/ دفتر نشر فرهنگ اسلامي

 

نويسنده‌ي عبارت‌هاي بالا، گويا با منطق دين بيگانه بوده و توفيق تلاوت آيات كلام الله مجيد درباره‌ي لعن و نفرين خدا و پيامبران و فرشتگان بر كافران و ستمگران را نيافته است. او اگر در طول عمر خود موفّق شده بود يك بار زيارت عاشورا و يا زيارت اربعين را قرائت كند بي‌ترديد سخنانش با آن‌چه نوشته متفاوت بود.

برائت كه دوري كردن با كينه و نفرت از دشمنان خدا و خاندان رسالت مي‌باشد، از اصول دين اسلام است. و لعن و نفرين بر دشمنان مرحله‌ي برائت زباني مي‌باشد كه بايد با دل و رفتار لعن كننده هماهنگ باشد.

دشمنان خدا و خاندان رسالت به گفته‌ي نويسنده هيچ‌اند و پشيزي نمي‌ارزند. ولي با اين وصف لعن و برائت از آنان واجب است.

سبّ دشمنان كه ما آن را در فارسي ناسزا مي‌گوييم با فحش متفاوت است. سب كردن يعني بدي‌هاي دشمن را آشكار كردن نه فحش دادن به آن‌ها كه فحّاشي از مؤمن و شيعه‌ي امير مؤمنان علي عليه‌السلام به‌دور است.

 

اللّهمَ العن اوّل ظالم ظلم حقّ محمّد و آل محمّد و آخر تابع له علي ذلك، اللّهمّ العن العصابة التي جاهدت الحسين و شايعت و بايعت و تابعت علي قتله، اللّهمّ العنهم جميعاً.

 

توسط: Dalil Press در 19 آذر 1390

 

سندي تاريخي از شگردهاي رژيم پهلوي براي كشف حجاب

 

اين سند از سويي حكايت از عظمت و جايگاه حجاب به خصوص چادر در فرهنگ اصيل اسلامي مردم ايران است و از سوي ديگر حاكي از گستردگي توطئه هاي سردمداران رژيم شاه در برابر يكي از اصيل‌ترين مظاهر اسلامي و فرهنگي مردم مسلمان كشورمان مي‌باشد. در اين سند آمده است:

براي مبارزه با اين پوشش حقيركننده اين راهها پيشنهاد مي شود:

 

 

1- اقداماتي كه در دراز مدت مؤثر خواهد بود:

 

* بهره گيري از خدمات رسانه هاي گروهي.

 

الف- ايجاد هماهنگي لازم بين رسانه‌هاي گروهي و متون كتابهاي درسي براي دگرگوني باورداشتهاي فعلي در زمينه چادر با معتقدات اخلاقي و مذهبي.

ب- ايجاد هماهنگي كامل بين برنامه هاي تلويزيون، راديو، محتواي مطبوعات با متون كتب درسي در تغيير تصوير ذهني از زن در جهت ارتقاي مقام و نقش او در پيشبرد هدفهاي توسعه‌ی اقتصادي و اجتماعي.

ج- بهره گيري از سهم تلويزيون در بزرگداشت پوشاك محلي و نشان دادن جنبه هاي دست و پاگير چادر.

 

* استفاده از نفوذ روحانيون و سپاهيون دين

 

الف- انتشار مقالات و نشريات مخصوص و اشاعه‌ی محتواي اين نشريات توسط روحانيون معتبر و سپاهيان دين.

ب- بهره گيري از نفوذ كلام روحانيون دانشمند و شناخته شده در جهت تفكيك مفهوم حجاب از چادر.

 

* بهره گيري از فعاليت هاي سازمانهاي اجتماعي و آموزشي

 

الف- استفاده از خدمات سازمانهاي اجتماعي و آموزشي و دگرگوني بنيادي باورداشت همگان از رابطه بين چادر و معتقدات مذهبي و اخلاقي.

ب- بهره گيري از فعاليت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در تهيه‌ی متون كتب و فيلمها در جهت دگرگونيهاي ذكر شده.

ج- آموزش غيرمستقيم كودكان در مدارس به منظور انتقال اين دريافتها به بزرگترها.

د- گنجاندن مواد خاص در آموزشهاي جنبي كانونها.

 

2- اقداماتي كه در كوتاه مدت مؤثر خواهد بود.

 

با استفاده از روند گسترش همه جانبه‌ی خدمات بخش عمومي براي همگان و افزايش گروههاي استفاده كننده از خدمات مزبور مي توان با اتخاذ تدابير مطلوب، تعداد استفاده كنندگان از چادر در گروههايي مانند دانش آموزان، كارمندان، كارگران را كاهش داد.

2-1. ممنوع بودن چادر براي دانش آموزان و دانشجويان.

2-2. استفاده از پوشاك متحدالشكل در مدارس.

2-3. اجراي كامل قانون تعليمات اجباري در مورد خانواده‌هايي كه از مدرسه رفتن دختران خود جلوگيري مي‌كنند.

2-4. ممنوعيت بانوان كارمند از استفاده از چادر.

2-5. محروميت زنان كارمندي كه از چادر استفاده مي‌كنند، از دسترسي به مقامها و موقعيتها و همچنين از تشويق.

2-6. تشويق كارمندان زن به برگزيدن لباس متناسب با كار و شرايط محيط.

2-7. صدور بخشنامه به كليه‌ی كارخانجات و ملزم كردن كارگران به پوشيدن لباس متحدالشكل، متناسب با كار و شرايط محيط.

2-8. تشويق كارگران زن به استفاده از لباس متناسب با لباس متحدالشكل خود.

2-9. ممنوعيت زنان چادري از مراجعه به وزارتخانه‌ها و سازمانهاي دولتي.

2-10. ممنوعيت زنان چادري از مسافرت با شركت هواپيمايي ملي ايران.

2-11. ممنوعيت زنان چادري از استفاده از اتوبوسهاي شركت واحد.

2-12. ممنوعيت زنان چادري از سينماها.

2-13. ممنوعيت زنان چادري از خريد از فروشگاههاي شركت تعاوني شهر و روستا.

2-14. ممنوعيت زنان چادري از استفاده از خدمات اجتماعي مانند جمعيت بهزيستي و آموزشي فرح پهلوي، جمعيت شير و خورشيد سرخ ايران و انجمن ملي حمايت كودكان.

2-15. ممنوعيت ورود كودكان و نوجوانان چادر به سر به كتابخانه‌ها.

2-16. محروميت از شركت در هر گونه مجامع عمومي.

 

3- اقدامات جنبي

 

اقدامات مطلوب تصميمات كوتاه مدت مستلزم اقداماتي به شرح زير است:

3-1. همكاري وسايل ارتباط جمعي در توجيه مقام زن و برداشت همه جانبه در اين زمينه.

3-2. همكاري وسايل ارتباط جمعي در ارائه جنبه‌هاي منفي چادر و ارتباط آن با عقب ماندگي.

3-3. همكاري وسايل ارتباط جمعي در ايجاد برداشت صحيح از لباس متناسب.

3-4. تحقيق، نگارش و چاپ مقالات مستند در زمينه‌هاي مربوط.

3-5. توسعه كارخانجات پوشاك و در دسترس قرار دادن لباسهاي ارزان قيمت همراه با روسري كه جايگزين چادر گردد.

نشريّه‌ي صبح، ص 6، 25/2/1375

به هوش باشيم!

 

امروز ما مي‌توانيم با توجّه به كتاب‌هاي درسي ـ مقاطع مختلف تحصيلي ـ و برنامه‌هاي سيما و مروري بر نشريّات گوناگون و بازار پوشاك و گذري بر سينماي ايران، همه‌ي موارد ياد شده در سند را يك به يك مورد دقّت و بررسي عالمانه قرار داده و به دور از تعصّبات غير منطقي، تفاوت‌هاي موجود جامعه‌ي ديروز و امروزمان را با عنايت به حجم تبليغات ديني انجام شده بسنجيم.

بدحجابي‌ها و يا بهتر بگوييم بي‌حجابي‌هاي موجود، معلول چه عللي است؟ پيش از آن كه مثل هميشه، ديگران را مقصّر بدانيم، اين بار بكوشيم تا نخست سهم خود را در اين معضل اجتماعي كه زمينه‌ي بروز بسياري از مفاسد اخلاقي مي‌باشد، معلوم كنيم. از ياد نبريم تا كنون با مقصّر دانستن ديگران، گره‌اي از كار گشوده نشده و باري به منزل نرسيده است.

والسلام