صفحه خانگی|افزودن به علاقه مندی ها
 
 
تبلیغات
نحوه نمایش مطالب: تاریخ | امتیاز | بازدیدها | نظرات | الفبایی

توسط: Dalil Press در 23 بهمن 1390

 

«مردم شام به خاطر كينه‌اي كه نسبت به علي رضي الله عنه داشتند، كساني را كه پيش از ـ حكومت معاويه ـ نامشان علي بود – براي توهين و سبك شمردن به صورت مصغر صدا مي‌كردند و ـ عُلَيّ مي‌گفتند. »

ثقات ابن حياّن، ج 7، ص 454

 

توسط: Dalil Press در 23 بهمن 1390

 

«هر گاه بني‌اميه مي‌شنيدند نوزادي نامش علي است، او را مي‌كشتند.»

تاريخ مدينه‌ي دمشق، ج 41، ص 480

 

توسط: Dalil Press در 14 دی 1390

مشروعیّت:

«حكومت حق مردم است... و هيچ مسؤولي بدون نظر مردم مشروعيت و قانونيت ندارد. بر فرض اين كه كسي در علم و عمل معصوم هم باشد، اگر مردم به او رأي ندهند و اعتماد نكنند در هر رده و مقامي كه باشد مشروعيت ندارد».

مردم سالاري: ص 3؛ 31/6/81

نویسنده‌ی...!

ـ اگر جسارت نباشد به چند پرسش پاسخ دهید:

ـ مشروعیّت یعنی چه؟

ـ وقتی می‌گوییم: مشروعیّت دارد یا ندارد با کدام شرع سنجیده‌ایم؟

ـ قانونیّت یعنی چه؟

ـ وقتی می‌گوییم: قانونیّت دارد یا ندارد با کدام قانون سنجیده‌ایم؟

ـ آنان که در سقیفه خلیفه تعیین کردند انتخابشان مشروعیّت داشت؟

ـ اصلاً انتخاب خدا و رسول مشروعیّت دارد؟!

ـ بیعت شکنی با امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بر اساس چه شرع و قانونی مشروعیّت و قانونیّت دارد؟

ـ فکر نمی‌کنید با مشروعیّت و قانونیّت بیگانه‌اید؟

توسط: Dalil Press در 14 دی 1390

تبعیّت در غیبت

«روش برخي مراجع محترم تقليد اين است كه در محل ثابتي مي‌نشينند، تا ديگران به آنها مراجعه كنند. دفترشان معمولاً توسط پسر يا دامادشان اداره مي شود و سليقه‌هاي آنان نيز در امور دخالت مي‌كند... اما اگر اين مراجع از امام زمان تبعيت كنند، و هفته‌اي، ماهي، سالي يك بار غيبت كنند، اتفاقات بزرگي مي‌افتد. مي‌فهمند كه اطرافيانشان آدمهاي دلسوزي براي آنان نيستند».

جامعه نو: ش 9، ص 9-8؛ آبان 81

ـ دفتر مراجع چگونه اداره شود باب ميل شماست؟

ـ اگر شما در دفتر مراجع باشيد اعمال سليقه نمي‌كنيد؟

ـ با غيبت امام زمان عليه‌السلام بازار و معركه‌ي شيّادان رونقي يافته؛ با غيبت مراجع شما به چه نوايي مي‌رسيد؟

ـ راستي نگفتيد شما دلسوز چه كساني هستيد؟!

 

توسط: Dalil Press در 14 دی 1390

 

 

کسب تکلیف:

«براي اولين بار مي‌گويم آن چيزي كه روشنفكران ديني در اين جامعه كم دارند، يك فقه تازه است. اين را هم بايد تأمين كرد... ما به طرح جديدي در باب تكاليف مسلمين احتياج داريم كه آنها را از رجوع به روحانيان مستغني كند. (يعني يك واتيكان بسازد با حصارهايي نامرئي). چون عملاً دست مايه روحانيان فقه و افتاء است اگر چنين چيزي عملي شود كه تئوري‌هايش هم نزد من هست و عملي مي‌باشد، آنگاه پروژه‌ي روشنفكري ديني به كمال خودش رسيده است».

آبان: ش 140، ص 15؛ مهر 81

 

ـ شاید اوّلین بار باشد که با صراحت می‌گوید وگرنه سال‌های سال است که با اساس تعبّد و بندگی خالق یکتا به مخالفت برخاسته است. از قبض و بسط شریعت گرفته تا... پروژه‌ی روشنفکری دینی.

ـ لابد نمی‌داند که تکالیف مسلمانان در دست او نیست. هر مؤمن صادقی باید تکالیف الهی خود را مستقیم و یا با واسطه‌ی مورد اعتمادی از حجّت‌های برگزیده‌ی خداوند دریافت کند. همان برگزیدگانی که او با ولایت آنان بیگانه است و دل به ولایت جلال الدین محمّد بلخی سپرده است.

ـ مخالفت آشکار و پنهان او با فقهای وارسته‌ی شیعه بلا تشبیه به مخالفت و کینه‌توزی منافقان با عترت پاک پیامبر علیهم‌السلام می‌ماند. منافقانِ حق‌ستیز، برای این‌که کفر خود را آشکار نسازند به جای مخالفت علنی با خدا و پیامبر و قرآن، به دشمنی با عترت پیامبر برخاستند.

ـ او تئوری‌های حذف اسلام را یکی پس از دیگری طرح کرده و سرانجام به اباحی‌گری رسیده است.

 

 

گذري بر پيشينه تهاجم فرهنگي

توسط: Dalil Press در 14 دی 1390

گذري بر پيشينه تهاجم فرهنگي:

«3- هجوم به فرهنگ

در اين راستا در مواردي چند مي‌توان رد پاي استعمار را نشان داد. يكي مساله نژاد و قوميت، ديگر مليت و حدود جغرافيايي، سوم تغيير و دگرگوني در ظاهر زندگي مردم از قبيل: لباس، مسكن، خوراك، وسائل رفاهي و تفريحي، ايجاد مشاغل كاذب و مخرب و... كه هر يك خود بحث مفصل و گسترده‌اي را مي‌طلبد. از ميان اين همه بگونه‌اي كوتاه و فشرده به چند مورد اشاره مي كنيم... وقتي پاي استعمارگران به كشورهاي اسلامي گشوده شد شيوه ساخت مسكن را يكي از موانع راه خود تشخيص دادند. مسكني كه كفار به آنجا راه ندارند. از ابتذال و مجسمه هاي لخت و عريان و تمثالهاي تحريك كننده و اغواگر، خبري نيست. داخل آن به عنوان حرم و محيط امن اخلاقي به شمار مي‌رود. اين نكته‌ها در سخن و نوشته آنها بخوبي قابل تشخيص است.

آقاي ساموئل گرين كه سالهاي 1265-1262 (1885-1883) در تهران بوده و نخستين سفير آمريكاست در اين مورد مي نويسد:

 

توسط: Dalil Press در 14 دی 1390

تعاون:

«خبرگزاري فرانسه در گزارشي از بغداد جديدترين آمار مربوط به تركيب نيروهاي خارجي اعم از نيروي نظامي و پليس 34 كشور جهان مستقر در عراق را اعلام كرد. بر اساس اين خبر از مجموع 576/156 نفر از نيروهاي اشغالگر در عراق بيشترين استعداد نيرو مربوط به آمريكا و انگليس هر كدام با 130 هزار و 10 هزار نفر و كمترين آن مربوط به مقدونيه و قزاقستان با 37 و 25 نفر نيرو مي باشد. كشورهاي هلند، استراليا، اسلواكي، روماني، بلغارستان، تايلند، دانمارك، پرتغال، نيكاراگوئه، فيليپين، مولداوي، لتيوني، دومينيكن، هندوراس و... هر كدام كمتر از يكهزار نفر نيرو در عراق دارند».

برگزيده اخبار (2)، شماره مسلسل 107، ص 57   6/7/1382

 

ـ تعاون بر چپاول و غارت کشور عراق.

ـ ملّت مظلوم عراق با همه‌ی وجود دریافتند که «الکفر ملّةٌ واحدةٌ ـ کفر (به هر صورتی که باشد) یک ملّت است» و در ضرورت‌های سیاسی ـ نظامی هم‌سنگر و هم‌رزمند.

توسط: Dalil Press در 14 دی 1390

زیربنا:

«آن‌چه مسلم است، آنها [منافقين] به اين جمع بندي رسيدند كه دين به طور عام و دين اسلام به طور خاص، عليرغم عمق و گستردگي آن در مملكت ما جنبه‌ي فرهنگي و روبنايي داشته و جنبه‌ي روش‌مندانه‌ي استدلالي و به عبارتي زيربنايي ندارد. اين بدان معني است كه دين روش و استدلال ندارد كه بتواند زيربناي تحليل‌هاي اجتماعي و اقتصادي باشد».

چشم انداز ايران: ش 14، ص 92؛ خرداد و تير 81

نويسنده‌ي گرامي!

ـ با سطحي نگري و مقايسه‌ي نابجاي شما دين اسلام آن روش و استدلال زيربنايي كه سبب فروپاشي شوروي و بلوك شرق شد را ندارد. روش و استدلالي كه جنابعالي و منافقين ورشكسته در مكتب ماركس و لنين آموخته‌ايد.

افشاي جنايات دولت يمن

توسط: Dalil Press در 14 دی 1390

افشاي جنايات دولت يمن:

«جمعي از علماي شيعه كشور يمن، با ارسال نامه‌‏اي به... علماي حوزه علميه نجف اشرف، از موضع‌‏گيري آنان در قبال فجايع جاري در يمن، تقدير و تشكر كردند.

... به نقل از پايگاه اطلاع‌‏رساني «المجالس»، اين نامه كه در آن از بخش كوچكي از جنايات جاري در كشور يمن و اعمال غيرانساني عليه شيعيان پرده برداشته شده... آمده است: 

 

توسط: Dalil Press در 14 دی 1390

عهدنامه:

«امام علي (ع) به مالك نمي گويد كه برو دين مردم را درست كن. بلكه مي گويد برو آب و نان و جاده‌ي مردم را درست كن. يعني براي حكومت وظيفه تبليغ دين قايل نيست. حكومت نبايد وارد عقايد و ايمان مردم شود».

چشم انداز ايران: ش 15، ص 41؛ مرداد و شهريور 81

 

ـ اگر دين را مي‌شناختيد و اگر نسبت به اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام معرفت داشتيد و اگر با مالك اشتر سلام الله عليه آشنايي داشتيد و علاوه بر آن‌ها از حكومت اسلامي چيزي مي‌دانستيد، هرگز چنين اظهار نظري نمي‌كرديد.